Megkezdődtek a Déli pályaudvar közlekedését megbénítő alagút helyreállítási munkái, de még legalább másfél hónapig nem lesz forgalom a most töküres állomáson - írja a Népszabadság.
Ha már így alakult, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkezdte vizsgálni, miként lehetne véglegesen Kelenföldre költöztetni a Déli forgalmát. Állítólag mindez szupertitkos, de a vasutasok első reakciója, hogy hülyeség abban bízni, hogy ez ennyire egyszerűen megoldható, mint a mostani átmeneti helyzetben.
A Déli pályaudvaron 10-12 ezer, a kelenföldi állomáson 8-10 ezer utas fordul meg naponta, mármint amikor működik a Déli. Az új pályaudvarnak ezeke szerint 25 ezer utast kellene kiszolgálnia, erre Kelenföld a jelenlegi állapotában alkalmatlan. Az épület egy szégyen, azt nem érintette a nemrég befejezett felújítás. Kelenföldön három kiépített peron van, amin összesen hat személyszállító vonat állhat egyszerre. Ennél most lényegesen nagyobb kapacitású a Déli. Kelenföld ideiglenes úgy boldogul most, hogy több járatot eltüntettek a menetrendből. És éppen nemrég vettek el a több vágányt az állomás őrmezői oldalán tervezett P+R parkoló kialakítása miatt. Meg kellene oldani a szerelvények tárolását, felkészítését, kisebb javítását is és azt is, hol fordítják meg a járműveket.
Vagyis sokmilliárdos felújításra és átalakításra lenne szükség.
Persze ha a kormány mégis belevág, fel lehet frissíteni akár a kormányzati negyed ötletét. Annak egyik kiszemelt helyszíne éppen a Déli környéken volt. És milyen közel van a Várhoz.