Az a VW-botrány óta mindenkinek kezd egyértelművé válni, hogy a "tiszta dízel" úgy általában kamu volt valószínűleg, most a jelek szerint új nevek keverednek bele a dízelügybe. A Emissions Analytics nevű cégre hivatkozó Guardian szerint
a Mercedes, a Honda, a Mazda, és a Mitsubishi
is csatlakozott az eddig is gyanús
Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo és Jeep
heteshez – ezeknek a gyártóknak a dízeljei realisztikus vezetési körülmények között sokkal több káros anyagot bocsátottak ki, mint a hivatalos teszteken elért értékek.
Az Emission Analytics a Nagy-Britanniában forgalmazott modelleket és az EU-s nitrogénoxid kibocsátási értékeket vette alapul. Az eddigi eredményeik alapján úgy tűnik, hogy gyakorlatilag az összes tesztelt autóban megoldották, hogy laboratóriumi körülmények között más legyen az eredmény, mint a valóságban. Érdekes módon egyik gyanús cég sem amerikai (hacsak a Chryslerrel egyesült Fiatot nem számoljuk annak).