Ha később küldenénk a gyerekeket óvodába, nem lenne köztük ennyi idegbeteg

oktatás

Azok a gyerekek, akik legfeljebb egy évvel később mennek óvodába ahhoz képest, amikor kellene nekik, sokkal nagyobb önkontrollról tesznek tanúbizonyságot, mint akik normál időben lesznek óvodások, derül ki a kaliforniai Stanford egyetem most közzétett kutatási eredményeiből. 

"Azt találtuk, hogy az óvodakezdés késleltetése egy évvel 73 százalékkal csökkentette a figyelemzavart és a hiperaktivitást, mire egy átlagos gyerek elérte a 11 éves kort"

- mondta Thomas Dee, a vonatkozó tanulmány egyik szerzője. A kutatók maguk is meglepődtek azon, hogy a későbbi óvodakezdés pozitív hatásai az idő múltával nem gyengülnek, sőt inkább erősödnek. 

Dániában a formális oktatás ötéves korban kezdődik,  így a mi fogalmaink szerinti óvoda és az iskola átfedi egymást. Mint a tanulmány szerzői megjegyzik: "Ebben a dolgozatban az iskolakezdési életkorra úgy utalunk, mint arra a korra, amikor a gyerek elkezdi az óvodát [kindergarten], amit dánul nulladik évfolyamnak vagy Børnehaveklassénak neveznek." 

(Quartz)