Közleményt adott ki a Közbeszerzési Hatóság a közbeszerzések utólagos felülvizsgálatáról. A hatóság közölte,
az M4 autópálya egyes szakaszairól szóló közbeszerzések esetében két büntetőfeljelentést is tett.
Az eljárás ebben az ügyben az első félévben zárul a hatóság szerint.
Korábban a kormány (a jelek szerint alaptalanul) azt állította, hogy az EU kartellgyanúval vizsgálódik az autópályaépítés körül – azóta kiderült, hogy az EU azért nem támogatta a projekt finanszírozását, mert maga az út fölösleges lett volna. Ez akkoriban a Simicska-féle Közgépnek, és a többi nagy útépítőnek (Swietelsky, Strabag stb) is kiesés volt. Egyébként két éve még Lázár János is arról beszélt, hogy nincs semmi gond az autópálya építése körül.
Két másik projektet emel ki a közlemény: a Semmelweis Egyetem Korányi-projektje, valamint a Szeged-Algyő vízközmű-beruházás kivitelezése ügyében is a közbeszerzési törvény megsértését sejti a hatóság.
De összesen 38 közbeszerzési eljárásban folytatnak felülvizsgálatot, és közel 250 szerződést vizsgálnak.
Hogy ennek része-e az a 420 milliárdos elképesztő közbeszerzés-átjátszás, ami néhány napja szivárgott ki, az nem világos.
"Brüsszelből szóltak, hogy kartelleztek a kivitelezők" - ezzel az indokkal állította le Lázár János és Seszták Miklós az M4-es autópálya építését. Az Európai Bizottság most viszont közölte: ők nem kérdőjelezték meg a tendert.
Egy évvel ezelőtt Lázár János még egészen mást gondolt az M4-es autópálya építésének kilométerenkénti 4 milliárdos költségéről.