A Magyar Nemzet hozzájutott ahhoz a felméréshez, amiben a tanárokat kérdezi a kísérleti, fejlesztés alatt álló tankönyvekről az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Az eredmény katasztrofális:
csak a tanárok 22,7 százaléka használná szívesen jövőre is azt a tankönyvet,
amit idén megismert. Az Intézet 27 taneszközről gyűjtött visszajelzései szerint a pedagógusok 55 százaléka akkor használna az adott könyvet, ha jelentősen átdolgoznák , 22,3 százaléknyian viszont soha többet nem vennék kezükbe azokat.
A leggyűlöltebb könyv az első osztályos környezetismeret-tankönyv lett:
a kérdőívekre válaszoló tanárok 7 százaléka látná szívesen szeptember is az alkotást.
A kritikák szerint a könyvnek nincs logikai íve, a grafikák, ábrák kritikán aluliak, a nyelvezete pedig túl elvont egy ilyen korú gyereknek. A második osztályos környezetkönyv már jobban sikerült, a tanítók 21 százalékának tetszett, igaz, a gyerekek értékelése szerint
„furcsák a képek, vagyis nem mindig lehet felismerni a rajtuk szereplő állatokat.”
(mno.hu)