A tanárok negyede sem tanítana jövőre az új, központi tankönyvekből

oktatás

A Magyar Nemzet hozzájutott ahhoz a felméréshez, amiben a tanárokat kérdezi a kísérleti, fejlesztés alatt álló tankönyvekről az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Az eredmény katasztrofális:

csak a tanárok 22,7 százaléka használná szívesen jövőre is azt a tankönyvet,

amit idén megismert. Az Intézet 27 taneszközről gyűjtött visszajelzései szerint a pedagógusok 55 százaléka akkor használna az adott könyvet, ha jelentősen átdolgoznák , 22,3 százaléknyian viszont soha többet nem vennék kezükbe azokat.

Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

A leggyűlöltebb könyv az első osztályos környezetismeret-tankönyv lett:

a kérdőívekre válaszoló tanárok 7 százaléka látná szívesen szeptember is az alkotást.

A kritikák szerint a könyvnek nincs logikai íve, a grafikák, ábrák kritikán aluliak, a nyelvezete pedig túl elvont egy ilyen korú gyereknek. A második osztályos környezetkönyv már jobban sikerült, a tanítók 21 százalékának tetszett, igaz, a gyerekek értékelése szerint

„furcsák a képek, vagyis nem mindig lehet felismerni a rajtuk szereplő állatokat.”

(mno.hu)