A BMW hat éve lett az amerikai olimpiai úszóválogatott hivatalos partnere, és mostanra rájöttek arra, hogy hogyan lehet a kapcsolatból a reklámértéken túl is profitálni. Ugyanis a német autógyártó az amerikai úszócsapat tagjain is teszteli a vezetőnélküli autók működési rendszerét.
Az alapötlet az volt, hogy létrehoztak egy mozgást követő rendszert, amivel folyamatosan követni lehet a medencében úszó sportolók mozdulatait és az edzők ebből mindenféle tanulságokat és következtetéseket vonhatnak le.
Az úszók testén több helyen is szabad szemmel láthatatlan, de LEDUV-fényre érzékeny jeleket húznak, amit aztán víz alatti kamerákkal képesek nyomon követni. Ennek köszönhetően minden úszó összes mozdulata lebontható a legapróbb lépésről még apróbb lépésekre, ami egy ennyire apró különbségeken múló sportágban hatalmas fegyvertény lehet.
Az együttműködéssel a BMW is jól jár, mert teljesen kockázatmentesen tesztelhetik az automata autókba is szánt, a vizuális észleléséért és a környezeti elemek felismeréséért felelős algoritmusok együttműködését is. (TechChrunch)