Most már végképp teljesen érthetetlen, mi került az újrahasznosított 56-os dalban 50 millió forintba

ZENE

Amióta Tallai Gábor, az 56-os forradalom emlékévnek és a Terror Házának a programigazgatója a Népszabadságnak azt nyilatkozta a halszagú, újrahasznosított 56-os dalról, hogy

„az egész költségvetés, benne a szerző honoráriuma, a magyar és angol változat feléneklése, az összes utómunka mintegy 50 millió forint volt. Aki ismeri a szakmát, elismerően fog csettinteni.”

várjuk a szakma csettentítését, de legalábbis egy elszámolást, mert bőven túlárazottnak tűnik a Desmond Child-féle himnuszra kifizetett közpénz.

Az emlékbizottság elnöke a dal tételes elszámolását nem adta ki. Schmidt Mária arra hivatkozik, hogy a dal körüli szerződések még nincsenek maradéktalanul letárgyalva, ráadásul Gyurcsány.

Csakhogy sok embernek nem is kell utalni. A dalszerző, Desmond Child nem kért pénzt, mondjuk szép lett volna, hiszen egy 9 éve, a miami sportolóknak írt dalát porolta le. A dal magyar szövegének írója és a hazai énekesek is ingyen vállalták a munkát, Vastag Csabától az ötvenfős kóruson át egészen Péter Szabó Szilviáig.

Az Egy szabad országért című dalt a Magyar Rádió 22-es stúdiójában vették fel. Mint a közmédia ma megküldött válaszából kiderült, ingyen.

„Az 1956-os események 60. évfordulója kiemelt programsorozata Magyarországnak, ezért a magyar közmédia a méltó megemlékezések sikeréhez többek között a maga részéről azzal járult hozzá, hogy az 1956-os Emlékbizottság részére térítésmentesen biztosította a dal elkészítéséhez a Bródy Sándor utcai stúdióteret, a technikai eszközöket, és a minimális technikai személyzetet.”

Mi maradt még?

Werkfilm, klip, utómunka, esetleg Desmond Child és alkotótársának úti- és szállásköltsége, a magyar művészeknek benzinpénz. Esetleg akovádó, bazmeg. Mindez ötvenmillió forint, ami messze, messze a piaci ár felett lenne, ha az utómunkáért például kértek pénzt.

A dalból készült videóklippet végül titkos, szigorúan zártkörű sajtótájékoztatón mutatták be, már kicsit elnyomva a halszagú részt.

Forrás

Az emlékév teljes költségvetése ráadásul nem ötvenmillió, hanem 13,5 milliárd forint, egyelőre hasonlóan szoros elszámolással.

Botos kolléga itt pompásan összeszedte, hogy az ötvenmillió forint mennyire irreális költség a dalért.

A miami kosarashimnuszból átoperált '56-os dal árából 62,5 Bulibáró is kijött volna

Gyűlnek a paranormális jelenségek a Desmond Child-mű körül: nincsenek aláírt szerződések, mégis bemutatták, mindenki ingyen dolgozott, de ötvenmillióba került. Sehogy se jön ki.

Botos Tamás
zene
Forrás
Kapcsolódó cikkek