A Magyar Nemzet kormányközeli forrásokra hivatkozva ír arról, hogy egy tavaly született, nyilvánosságra nem hozott kormányhatározat már rögzíti a kínai beruházásban megvalósítandó Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításának finanszírozási terveit. A dokumentum szerint a beruházást
85 százalékban húszéves futamidejű, Kína által nyújtott kölcsönből fedezné az állam.
A határozat meghozatalakor még 472 milliárdra becsülték a beruházás értékét, ami az olimpiai tervek miatt 550 milliárdra nőtt. A lap szerint tehát a végösszeg úgy néz ki, hogy
kamattal együtt 565-613 milliárdos kínai hitel + 82,5 milliárd önerő = 647,5-695,5 milliárd forint.
A beruházással kapcsolatban még rengeteg a kérdés, azontúl természetesen, hogy megtérül-e valaha a befektetett összeg a magyar adófizetőknek.