Iszonyatosan terjeszkedik az Aldi, a CBA bukdácsol

gazdaság
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

A diszkontok terjeszkedtek legintenzívebben a magyar élelmiszer-kereskedelemben - írta a Világgazdaság hétfői számában.

Idén a legdinamikusabban terjeszkedő kiskereskedelmi lánc az Aldi volt, melynek már megnyílt nyolc új áruháza többek között Budapesten, Szegeden, Kecskeméten és Nagykanizsán, és még decemberben négy további nyílik.

A Penny Market tavaly még 200 boltból álló hálózata idén októberig 207-re bővült, Veszprémben pedig elkezdték építeni harmadik logisztikai központjukat, amely 7,7 milliárd forintba kerül. Ugyanakkor a Lidl idén csak egy új boltot nyitott, igaz, felújított 17-et a 165-ből.

A korábbi évekhez hasonlóan várhatóan idén tovább nő a diszkontok piaci részesedése a magyar élelmiszer-kereskedelemben. A magyar tulajdonú üzletláncok ugyanakkor gyengélkednek: 2013 és 2015 között kb. 500-zal csökkent a CBA-, a Coop- és a Reál-üzletek száma. (MTI)