A New York Times kiadóvezetője, Mark Thompson hétfőn beszélt erről a UBS befektetési bank manhattani médiakonferenciáján, ahol arról számolt be, hogy a lap szárnyal, mióta Donald Trump egy hónapja diadalmaskodott Hillary Clinton felett, és az európai fejleményekre tekintettel további növekedésre számítanak jövőre is.
A lap online előfizetői száma jelentőset ugrott november 8 óta - egész pontosan 20 százalékos növekedést mutat az előfizetők száma a negyedik negyedévben. Az összes előfizető száma lassan - jövő év elejére - a 3 milliót közelíti.
Összesen 200 ezer plusz online előfizetővel számolnak az év utolsó negyedévében. Ez nagyon súlyos szám, egyes napokon konkrétan 10-szer annyian fizetnek elő a nyt.com-ra, mint a választások előtt.
A kiadóvezető szerint a fő ok az, hogy a szélesebb publikum a Trump-éra elkövetkeztével még inkább fontosnak gondolja, hogy a sajtó kövesse és számonkérje az új kormány működését, a hamarosan hatalomba lépő politikusok ígéreteit és állításait. (Politico)