A liberálisok, a gyerekek, a tanárok és a számítógépek esküdtek össze a magyar oktatás ellen

POLITIKA

Több mint két hete, december 6-án hozták nyilvánosságra a világ egyik legnagyobb oktatási felmérésének, a PISA-tesztnek az eredményeit. Kiderült, hogy az elmúlt három évben olyan nagyot zuhant a magyar oktatás minősége, mint korábban még soha.

A különböző kormányzati szereplők, és hivatalok azóta is próbálnak választ találni a kudarc eredményre, eddig a következő a megfejtésekkel álltak elő:

A számítógépek szokatlanok a magyar gyerekeknek

"részben magyarázhatja a romló adatokat – a digitális tesztek és néhány feladattípus szokatlan lehet a magyar gyerekeknek"

"új mérési módszert alkalmaztak: a feladatok jelentős részét a nyomtatott feladatlapok helyett digitálisan kellett megoldaniuk a diákoknak"

A tanárok tehetnek róla, nem a miniszter

Balog Zoltánon nem lehet számon kérni a PISA-eredményeket, mert nem ő tartotta a diákoknak a matematikaórát és a rossz teszteket sem ő írta (...) nem a pedagógusokon szeretnék számon kérni az eredményt, de mégsem mehetnek el szó nélkül az eredmény mellett, mert ez döntő mértékben róluk szól

Más országok sikeres megoldásai nálunk csak problémákat okoznának

"ahol teljesen máshogy képzik a pedagógusokat, mint nálunk, ahol az oktatásnak az egész alapgondolata eltér a magyartól, egyes elemeket átvenni annyira lenne értelmes, mint Volkswagen Golfba betenni egy Ferrari adagolóját. Nem lesz jobb, viszont biztos zavarokat okoz.”

A bibliáról kellett volna kérdezni a magyar gyerekeket

„Ha ezen országok elküldenék a tanítványaikat egy nagy európai múzeumba, ahol művészettörténeti, történelmi, irodalmi, bibliai vonatkozású ismeretekre van szükség, akkor egy ilyen versenyt a magyar diákok nyernének meg magasabb általános műveltségüknek köszönhetően. (...) a PISA-feladatok nagyon érdekesek, látványosak, de elég távol esnek attól a klasszikus műveltségideáltól, amely a magyar közoktatás rendszerét hagyományosan jellemzi.”

Nálunk nem szerepel a tananyagban a PISA-féle megközelítés

"ha nem szerepel a tananyagban az a fajta megközelítés, amit a PISA mér, akkor nehéz tanítani."

A gyerekek nem tanulták meg

„A gyerekeket nem lehet felelőssé tenni, bár az tény: ha nem tanulják meg, amit kell, akkor ezek az eredmények értelemszerűen rosszabbak lesznek”

A liberálisok tehetnek róla

kilencvenes évek utáni "dobjuk a gyeplőt a lovak közé" jegyében bevezetett liberális oktatáspolitika egymásra rétegződő következményei ütköznek most a megváltozott világ új kihívásaival.

Kapcsolódó cikkek

Ilyen nagyot még sosem zuhant a magyar oktatás

Kijöttek az új PISA felmérés eredményei. Alig van ország, amelyik nálunk nagyobbat rontott.

erdelyip
POLITIKA

Három dolog, amit az oktatási rendszer megmutat Magyarországról

Pontosan öt éve vágott bele az oktatás átalakításába Orbán Viktor kormánya. Az azóta történt változásokból sokat lehet tanulni.

erdelyip
POLITIKA

Lázár szerint nem a kormány, hanem a tanárok a felelősek a rossz PISA-eredmények miatt

A miniszter szerint a kormány már megadta a megfelelő kereteket, csak a pedagógusok nem töltötték meg tartalommal.

Czinkóczi Sándor
POLITIKA

Kósa Lajos szerint csak zavarokat okozna, ha sikeres oktatási modelleket venne át az ország

Golfba Ferrari-adagolót, mondta.

Botos Tamás
oktatás

Mindeki nyugodjon le: Hoffmann Rózsa szerint nem olyan nagy baj, hogy siralmasak a PISA-eredmények, mert a bibliai, múzeumi versenyeket mi nyernénk!

Ugyanis az általános műveltségünk magasabb.

Herczeg Márk
politika

Az oktatási államtitkár szerint ha nem szerepel a tananyagban az a fajta megközelítés, amit a PISA mér, akkor nehéz tanítani

Palkovics László azt is közölte, hogy a PISA-eredmények miatt indított vizsgálat nem arra vonatkozik, ki a felelős.

Herczeg Márk
politika

Nem sokkolták a borzasztó PISA-eredmények az oktatási államtitkárt

„A gyerekeket nem lehet felelőssé tenni, bár az tény: ha nem tanulják meg, amit kell, akkor ezek az eredmények értelemszerűen rosszabbak lesznek”

Kulcsár Rebeka
oktatás