Meglepő: Orbán barátai kaszáltak a Magyarország erősödik kampány hirdetésein

POLITIKA

A HírTV nyújtott be közérdekűadat-igénylést, hogy megtudja, pontosan mennyit és hol költött az év elején futó Magyarország erősödik kampány során a kormány. A kikért beszámoló szerint

  • jól járt a kampánnyal Orbán barátjának, Garancsi Istvánnak a cége. Az ESMA-nál 600 millió forintot költöttek hatezer lengőkaros reklámra. Ez több mint a cég 2015-ös teljes árbevétele.
  • Andy Vajna rádiójának, a Habony Árpád vezette Modern Media Groupnak és a Pesti Srácok nevű portálnak összesen 90 millió forintot fizetett a kormány hirdetésekért.

Az utóbbi három céget megkereste a HírTV, de csak a Pesti Srácok főszerkesztője, Huth Gergely válaszolt. Szerinte

"kiadójuk nem azért kapott pénzt, mert kormányközeli, hanem mert sok olvasójuk van."

A kormányzati hirdetésekért felelős Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára, Dömötör Csaba a csatornának elmondta, hogy

„a kormány azt az elvárást szokta megfogalmazni a hirdetésfoglalásokat végző ügynökséggel szemben, hogy minél nagyobb legyen az elérés.”

Dömötör szerint nem ők választják ki, hogy hol jelennek meg a hirdetések.