A British Airways londoni adatforgalmi központjának karbantartásán dolgozó alvállalkozó egyik munkatársának meggondolatlan cselekedete okozhatta a British Airways globális informatikai rendszerének hétvégi összeomlását, írja a londoni Times vállalati forrásokra hivatkozva. A munkás kikapcsolta azt a szünetmentes tápot, amely a tartalékgenerátorokkal és akkumulátorokkal is összeköttetésben volt.
A Times birtokába került egy belső email is, amiben a BA információtechnológiai részlegének vezetője arról tájékozatja kollégáit, hogy a szünetmentes áramforrás visszakapcsolása is szakszerűtlenül történt, és ez fizikai károsodást okozott az informatikai rendszerben.
Az informatikai rendszer leállása súlyos fennakadásokat okozott Heathrow-n és Gatwicken totális káoszt okozott, de világszerte járatokat kellett törölniük. A becslések szerint 75 ezren rekedtek a reptereken. Ráadásul mindez egy háromnapos hétvégén történt, így a BA összességében 150 millió font, 55 milliárd forint kártérítés kifizetésére kényszerülhet. (Via MTI)