A Facebook titokban bevezetett egy fotómegosztó alkalmazást Kínában

internetek

Idén májusban a Facebook teljes titokban megjelentetett egy fotómegosztó alkalmazást a kínai piacon. A Színes ballonok nevű alkalmazás nagyon sokban hasonlít a Facebook Moments nevű appjára, ugyanakkor a Facebook helyett a legnagyobb kínai közösségi oldal, a WeChat adatbázisára építve köti össze a felhasználókat. 

A programot a Facebook egy kis helyi cég, a Youge Internet Technology nevében adta ki, és a jelek szerint igyekeztek figyelni arra is, hogy az alkalmazás ne terjedjen el túl széles körben. 

Fotó: EyePress News

Kínában 2009 nyarán tiltották be a Facebookot, Mark Zuckerberg számára pedig az elmúlt évek egyik kiemelt célja lett, hogy visszajusson a 700 millió felhasználós piacra. Zuckerberg többször találkozott már a kínai kormány képviselőivel, és a hírek szeritn a vállalat részt vett egy cenzúrát segítő alkalmazás kifejlesztésében is a kormánynak. 

A titokban bevezetett alkalmazásról a New York Times értesült. Cikkükben példa nélkülinek nevezték a lépést, ami szerintük jól mutatja, hogy a vállalat mennyire próbál betörni a kínai piacra. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kínai hatóságok tudták-e, hogy az alkalmazás mögött a Facebook van. Most már amúgy biztos tudják, mivel a New York Times megkereste az illetékes hivatalt a kérdéseikkel, de egyelőre nem kaptak választ. 

Arra viszont kevés esély van, hogy a Színes ballonoknak az lett volna a célja, hogy észrevétlenül vezessenek be egy közösségi alkalmazást a kínai piacra, ilyesmit nyilván nem is lehetne nagyobb léptékben megtenni. A NYTimes cikke szerint a Facebook inkább a kínai felhasználók internetezési szokásaira lehetett kíváncsi, azaz a program leginkább arra szolgált, hogy azon keresztül megismerjék a kínai közösségi oldalak kultúráját. (NYTimes, Verge)