Li Ko-csiang kínai kormányfőt maga Orbán Viktor köszöntötte a reptéren.
A kínai kormányfő vezetésével tartják meg holnap Kína és 16 közép- és kelet-európai ország csúcstalálkozóját. Másnap Orbán Viktor miniszterelnök és Li Ko-csiang kétoldalú, hivatalos államközi tárgyalást is folytat egymással, illetőleg sor kerül további bilaterális egyeztetésekre több térségbeli ország kormányfőjével.
Szijjártó Péter külügyminiszter az MTI szerint azon melegében elmondta: Magyarországnak reálisan kitűzhető célja, hogy Közép-Európában Kína legfőbb exportpartnere legyen, és a Közép-Európába irányuló kínai befektetések vonatkozásában is vezető helyen szerepeljen. Szijjártó szerint 23 kétoldalú megállapodást írnak alá a kínai fél és a közép-európai országok között hétfőn. És bizony
kiírják a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal magyarországi szakaszára a közbeszerzési eljárást.
Arról a vasútvonalról van szó, amit kínai hitelből, de végső soron a magyar állam finanszíroz, és amit kínai vállalkozókkal építtetnek. Hogy aztán kínai árukat szállítsanak Európába.
Közben az M3-ason 15.15-kor ilyen állapotok voltak olvasónk fotója szerint:
A budapesti közlekedési káoszról itt tájékozódhatnak.
Mi ez a 900 milliárd dolláros kínai projekt, aminek a részeként Magyarország saját pénzéből épít kínai cégekkel vasutat Kínának, és ami Hszi elnök szerint elhozza annak a globalizációnak az új aranykorát, ami Orbán szerint véget ért?
A BKK azt kéri, hogy négy napig inkább ne is üljünk autóba, hanem használjuk "az üzemelő metróvonalakat".