Sokféleségért felelős vezetőt nevezett ki a H&M, miután egy reklámjuk lemajmozott egy fekete kisfiút

külföld
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Sokféleségért felelős vezetőt nevezett ki az H&M svéd divatárulánc azután, hogy a közelmúltban felháborodást váltott ki honlapja, mert az egyik kapucnis pulóverüket egy fekete kisfúval hirdették, a pulóverre pedig az volt írva, hogy "a legmenőbb majom a dzsungelben".

Liam Mango az H&M felháborodást kiváltó katalógusfotóján.

A kinevezést kedden tette közzé honlapján a cég, amely szerdán az AP amerikai hírügynökséggel közölte, hogy a dolgozói kapcsolatokért globálisan felelős igazgatót, Annie Wút, a cég egy régi alkalmazottját bízta meg a sokféleség és befogadás vezetője globális posztjának ellátásával. A cég Facebook-oldalán közölte, hogy "őszinte az elkötelezettségünk a sokféleség és a befogadás mellett, ezért neveztünk ki globális vezetőt e területre, hogy munkánkat előrevigye."

A fekete kisfiú fotója alatti képaláírás miatt rasszistának bélyegezték az áruházláncot. A stockholmi székhelyű vállalat azzal védekezett, hogy nem szánt szándékkal készült a képaláírás. A Dél-Afrikai Köztársaságban a felirat olyan dühödt felzúdulást váltott ki, hogy tiltakozók feldúlták az H&M helyi üzleteit. Az Egyesült Államokban LeBron James kosárlabdázó és a rapper Diddy szintén felháborodásának adott hangot. A The Weeknd és a G-Eazy amerikai rapperek megszakították együttműködésüket a svéd céggel. Eközben a fekete kisfiú családja bujkálni kényszerül. (MTI)