Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke csütörtökön aláírták a 3-as metróvonal akadálymentesítésről szóló megállapodást, aminek értelmében a felújított vonal 20 megállója közül 18 akadálymentes lesz.
A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén hagyta jóvá a most szignált megállapodást. Ennek értelmében az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák állomásokon speciális ferdepályás kabinfelvonókkal oldják meg az akadálymentes közlekedés biztosítását.
A közlemény szerint a Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végzik majd el, legkésőbb 2020 szeptember végéig, az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében pedig ideiglenesen korlátlifteket építenek, - ezzekkel kapcsolatban végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A papíron novemberben induló metrófelújítás részenként mindössze nyolc megállót akadálymentesítettek volna, ezután egy 11-es szám került elő, de az ellenzék nem engedett, és a szocialista Horváth Csaba népszavazást kezdeményezett.
A Kúria január végén mondta ki, hogy lehet városi népszavazást tartani a metróvonal teljes akadálymentesítéséről, amit az MSZP, a DK és a Párbeszéd egyöntetűen támogatott. A főpolgármester ezt követően bagatellizálni próbálta a kezdeményezést, de végül - a MEOSZ-szal folytatott egyeztetés után - visszakozott, és beleegyezett abba, hogy a teljes útvonalon megtörténjenek az akadálymentesítő munkálatok.
Arról, hogy az érintetteknek mennyire fontos az akadálymentesítés, Albert Ákos készített riportot még novemberben.
A szocialista Horváth Csaba nyújtotta be a kérdést.
A főváros megígérte, hogy a 3-as metró minden megállója akadálymentes lesz. Az ellenzék elégedett.
Nem az a fontos, hogy akadálymentes legyen a metró, hanem hogy Horváth Csaba egy paprikajancsi.
De tovább küzdenek azért, hogy a Pöttyös utcait és az Ecseri útit is bárki használni tudja.
Tarlós István szerint a mozgássérült utasok száma ezrelékben sem kifejezhető, ezért nem baj, hogy a 3-as metró felújítása során se nagyon gondoltak akadálymentesítésre. A mozgáskorlátozottak máshogy vélekednek.