Ha még nem is beszélhetünk együttműködésről, de legalábbis ennek szándékáról írt alá nyilatkozatot szerdán a Kerékpárosklub elnöke és Tarlós István a Főpolgármesteri Hivatalban.
Ez pedig jókora előrelépés ahhoz képest, hogy a konzervatív városvezető eddigi politikai kirohanásainak célpontjai gyakran a budapesti bringások voltak, legalábbis akkor, ha az autós társadalom veszélybe érezte gyors előrehaladását a zsúfolt városban. Ilyenkor mindig a kerékpárosokat vette elő Tarlós István.
Az elmúlt években ráadásul több visszalépés is történt a kerékpáros közlekedés ügyében, régóta tervezett kerékpársávok eltűntek, építésüket határozatlan időre kitolták, stb.
Ahogy a Kerékpáros klub fogalmaz, most ismét leülhet a kerékpáros lobbi ahhoz az asztalhoz, ahol a jövő budapesti közlekedését tervezgetik:
„Az együttműködés célja, hogy BKK után a Budapest Közúttal és más fővárosi intézményekkel is rendszeresen tárgyalhassunk a kerékpározás fejlesztéséről egyes utak felújításának szintjétől kezdve Budapest 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi részarányának elérését segítő stratégiai döntésekig.”
A klub elnöke, Kürti Gábor az MTI tudósítása szerint kiemelte, hogy egyre jobb érdekképviseletük kapcsolata a fővárossal, és nagyon fontosnak nevezte, hogy a város kerékpárosbarát legyen. Megjegyezte azt is, hogy a útfelújításokkal kapcsolatban a főváros mindig kikéri a véleményüket.
Az ugyanakkor továbbra is világos, hogy Tarlós az autózó budapestiek polgármestere szeretne lenni elsősorban. Amíg a kerékpárosokkal az együttműködés szándékáról állapodott meg, addig az Autóklubbal magáról az együttműködésről.
A megállapodás értelmében a fővárosi önkormányzat az autóklubon keresztül fogadja az autós társadalom állásfoglalásait, különösen az ideiglenes forgalomszervezési kérdések közlekedésbiztonsági hatásaival kapcsolatban. (via MTI)