Indiában pár nap múlva kezdődnek a választások, és az India Times egész elképesztő sztorival jelentkezett a kampányból.
Donald Trump 2016-os megválasztása óta egyre többen figyelnek rá, hogy a közösségi oldalak hogyan befolyásolják a politikát, ott milyen hírek és álhírek terjednek, illetve kik posztolnak politikai témában. Miután a Facebookon is egyre nagyobb volt a nyomás az ügyben, tavaly nyáron az oldalnál bevezették, hogy politikai-közéleti témájú hirdetést csak a személyazonosság igazolása után lehet feladni az Egyesült Államokban.
Úgy néz ki, hogy ezt a gondolatot vitték tovább a cég munkatársai Indiában, ahol a választási kampány közepén a cég alkalmazottja jelent meg egy Új-Delhiben élő férfi lakásánál, és arra kérte, hogy igazolja a személyazonosságát, illetve, hogy adjon számot róla, hogy valóban ő írt-e egy politikai tartalmú bejegyzést.
A cég egyébként Indiában külsős vállalkozók segítségével már egy ideje ellenőrzi, hogy egyes hirdetők, akik közéleti témájú reklámokat indítanak, valóban azon a címen élnek-e, amit a Facebooknak megadtak. Ehhez képest a magánszemélyek ellenőrzésére eddig nem volt példa, és a lapnak megszólaló indiai jogászok szerint valószínűleg törvényellenes is.
Olvastad, hogy Hillary Clinton megölette az utána nyomozó FBI ügynököket? Mindegy, hogy nem igaz, oszd, ha lájk!
Az újságoknak politikai szereplőként kellene regisztrálniuk magukat a Facebookon, és ugyanolyan szabályok vonatkoznának rájuk, mint a pártokra. Az Egyesült Államokban már bevezették, és áll a bál.