Az Átlátszó szemlézte azt az összefoglalót, ami az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg, és ami a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) idei költéseit listázza.
Az NKoH az a szervezet, amit 2015-ben még a Rogán Antal vezette kommunikációs minisztérium (Miniszterelnöki Kabinetiroda) alatt hoztak létre annak érdekében, hogy egy kéz felügyelje az állami szervek reklámköltéseit.
Az összefoglaló szerint a magyar kormány 2019-ben, három hónap alatt 15 milliárd forintot költött kommunikációra. Ez elég kerek összeg ahhoz képest, hogy a hivatal felállásakor a teljes évi keret volt 25 milliárd forint.
A munka egészét a Balásy Gyula-féle New Land Media Reklám Kft. végezte el.
Az összeg messze legnagyobb részét a brüsszelezős-sorosozós-junckerezős plakát- és reklámkampány, és a kormányzati (családpolitikai) intézkedéseket népszerűsítő kampány teszi ki.
„Az Európa jövőjét érintő, nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” 10 milliárd forintjába fáj a magyar adófizetőknek.
A Családbarát Magyarország 2019 Integrált kommunikációs kampány ezen felül további 1,18 milliárd forintba került.
Ezen túl jelentős tétel még a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség NZrt. 2019. első féléves kommunikációja, amire negyedév alatt 1,55 milliárd forint ment el.
A maradék tételek között is akadnak érdekesebbek. Jutott 155 millió a Fashion Week népszerűsítésére, a Turisztikai Ügynökség kampányaira, 400 millió a NAV szolgáltatásainak népszerűsítésére, és külön a 90 milliárdból gazdálkodó MTVA kommunikációhoz kapcsolódó online- és médiaügynökségi feladataira is: