A TikTok Amerikában és Nagy-Britanniában is megelőzte a YouTube-ot felhasználóarányos nézettségben

INTERNET

Az átlagos amerikai és brit felhasználó már többet nézi a TikTokot, mint a YouTube-ot - derült ki egy új felmérésből, ami elsőként mutatta ki, hogy a rövid videók megosztására használt kínai alkalmazás felhasználónkénti nézettségi ideje meghaladta a YouTube-ét. Igaz, az összes internethasználót nézve még mindig a YouTube nézettsége magasabb, hiszen annak még mindig több felhasználója van, a jelenlegi formájában csak 2018 óta elérhető TikTok növekedése azonban így is elképesztően gyors.

A TikToknak kb. 700 millió felhasználója van havonta, a YouTube-nál ez a szám 2 milliárd körül van. Az elemzők szerint a két app közötti különbség lényege, hogy a 2005-ben alapított YouTube szinte minden internetezőt elér így vagy úgy, köztük azokat a korcsoportokat is, akik egyébként nem túl gyakori és nem elkötelezett internethasználók. A TikTok ehhez képest inkább a fiatalok körében népszerű, ők pedig sokkal több időt töltenek a neten. A felhasználóik aktivitása és az alkalmazás böngészésével eltöltött idejük már az eddig egyeduralkodó Facebook számait közelíti.

A TikTok 2020 óta a leggyakrabban letöltött app az egész világon, és a cég rengeteg energiát és pénzt ölt az új felhasználók megszólításába. Eddig sokan úgy gondolták, az alkalmazás nem lesz sokáig tényező, az egyre gyorsabb növekedés azonban nem erről árulkodik.

A felmérés módszertanáról fontos megjegyezni, hogy csak androidos telefonokon mér, és nem mér semmit a hatalmas kínai piacon, ahol a TikTok eleve az egyik leggyakrabban és leghosszabb ideig használt app. (NME)