Válságban a bizalom? - ez az alcíme az Ipsos nemzetközi felmérésének, amelyben azt vizsgálták 29 országban, hogy mekkora a bizalmuk az állampolgároknak a közösségi élet három területén: a médiában, az üzleti életben és a politikában.
Néhány kivételtől eltekintve minden vizsgált kérdésben a legbizalomhiányosabb csoportként szerepelt az 1000 fős magyar minta. Míg például az autógyárakban jobban bízunk, mint a németek, a britek, vagy a dél-koreaiak, a gyógyszergyárakat a megkérdezettek 38 százaléka egyenesen megbízhatatlannak tartja és csupán 23 százalékuk ad a szavukra.
A legszembetűnőbb a médiát érintő kérdés eredménye. Eszerint a 29 vizsgált országból a magyarok bíznak meg a legkevésbé a médiában. Mindössze az emberek 9 százaléka mondta azt, hogy megbízhatóak a médiacégek és 64 százalékuk egyenesen megbízhatatlannak tartja őket.
Érdekes összevetés, hogy a megkérdezettek körében még a politikusok is megbízhatóbb forrásnak számítanak, mint a média.
Itt böngészhető az Ipsos felmérése részletesen.
(via Media1)