A Meta, vagyis a Facebook anyavállalata közölte, hogy a december végéig tartó három hónapban a napi aktív felhasználók száma 1,929 milliárdra csökkent, szemben az előző negyedévi 1,930 milliárddal. A Meta részvényei 20 százalékkal zuhantak a New York-i tőzsdén, de ezzel együtt a Twitter, a Snap és a Pinterest részvényei is zuhantak.
Mark Zuckerberg azt mondta, a cég forgalmának növekedése megsínylette, hogy a fiatalabb felhasználók inkább a rivális oldalakhoz, a TikTokhoz és a YouTube-hoz mentek. A Meta – amely a Google után a világ második legnagyobb digitális hirdetési platformjának tulajdonosa – azt is elmondta, hogy az Apple operációs rendszerének adatvédelmi módosításai is megnehezítették a hirdetések célzását és mérését a Facebookon és az Instagramon. Dave Wehner, a Meta pénzügyi igazgatója szerint ez „10 milliárd dollár nagyságrendű” hatással lehet az idei évre.
A Meta teljes bevétele – amelynek nagy része reklámeladásokból származik – 33,67 milliárd dollárra nőtt, ami csak kicsit múlta felül a piaci előrejelzéseket. A következő negyedévre 27 és 29 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizáltak, ami alacsonyabb az elemzők által vártnál. Zuckerberg azt mondta, bízik benne, hogy a videókba és a virtuális valóságba történő befektetései megtérülnek. (BBC)