A kormányoldal a kampány utolsó hetében 470 milliót hirdetett el a Facebookon

POLITIKA
  • 2019. április óta lehet követni, ki mennyi pénzt költ el a Facebookon politikai hirdetésre, és kik a legnagyobb hirdetők Magyarországon, vagy hogy egyáltalán mi számít politikai hirdetésnek.
  • Bemutattuk, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon.
  • Az előző héten a kormányoldal megint rekord sok pénzt szórt el.
  • Most a kampány utolsó hetének költéseit elemezzük.

A választás hetében az Origóra több mint 50 millió forintot költöttek, ezzel a 40 milliós Fideszt is simán lenyomták.

Forrás

A hirdetőket megnézve is totális fideszes fölény volt, mindenki növelte a költéseit, a Mediaworks több mint 93, a Fidesz 76, a Megafon 72 milliót hirdetett el egyetlen hét alatt. Érdekesség, hogy a TV2 többért hirdetett, mint a Jobbik.

Forrás

A Megafon a múltkor átlépte az 1 milliárd forintot, mostanra 1,1 milliárdig jutott. Csak a Fidesz 885 millióért hirdetett, de a Mediaworks is 409 milliónál jár.

Forrás

Összességében jóval többet költött a kormányoldal, mint mindenki más, már elérte a 4,4 milliárd forintot, de az ellenzék is elköltött 3 év alatt 2,5 milliárdot.

Forrás

Az elmúlt héten a kormányoldal 472 millióval és az ellenzék 247 millióval szintén új rekordot döntött, közel 300 milliót költött, de a Gattyán-féle Megoldás Mozgalom és a Mi Hazánk is nagyon pörgött. (Bár a Mi Hazánkot letiltotta a Facebook, viszont voltak más oldalai is, például Dúró Dóráé.)

Forrás
Forrás

A kampányköltések adatai egy helyen a 444 választási mellékletében.

Ki lő rám?

Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.

Forrás

A Google Political Ads adatbázis adatainak feldolgozásában közreműködött Fernezelyi Simon. (Címlapkép: Tbg)

Kapcsolódó cikkek