2019 áprilisa óta lehet lekérni a Facebookon, hogy ki mennyi politikai hirdetést adott fel, és hogy milyen posztokra költöttek pénzeket.
Egy, a 2019-es EP- és önkormányzati választások előtti facebookos kampányköltéseket vizsgáló tanulmány még erre jutott: „úgy tűnik, hogy a Facebook Magyarországon inkább ellenzéki kampányeszköznek tekinthető, ahol az Orbán-rendszer ellenzéke nagyobb láthatóság elérésére képes, mint az offline kommunikációs szférát domináló kormánypártok”. Azóta viszont sok minden megváltozott, és a kormányoldal nagyon belehúzott.
A politikai oldalak bátran költhetnek a Facebookon (és az az alá tartozó Instagramon), hiszen az Állami Számvevőszék közölte: csak azt ellenőrizheti, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek (holott maga a Facebook is azt állítja, hogy azok). Az ÁSZ szerint ők rég jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de erre „egyetlen párt vagy civil szervezet sem reagált”.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.
Nem találtak szabálytalanságot a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon többért hirdetett, mint amennyiért összesen lehetett volna.
Röpködnek a 20 milliók a Facebookon, pedig hol van még a kampány.
Meglepő nyíltsággal vallják be, hogy létezésük egyetlen célja a Fidesz ellenzékének gyengítése volt.
A GVH versenyfelügyeleti eljárást folytat, mivel a hegedűs tavaly novemberben hipergyorsan lett a második leglájkoltabb magyar celeb a Facebookon.
Elegáns, letisztult.
Szántó Miklós válasza Baló György kérdésére elképesztően vicces.
Úgy tűnik, a kormány közeléből elég sok támogatást kapó szervezet nem fizetett a vicc alapjául szolgáló Austin Powers jogaiért.
Több mint tízszeres a különbség.
A keret gyakorlatilag egyetlen vállalkozónál landolt.
Magasabbról, erősebben, büdösebbet.