Már több mint 4 milliárd forint ment el politikai hirdetésre a Facebookon, és a kormányoldal fölénye egyre csak nő

POLITIKA

2019 áprilisa óta lehet lekérni a Facebookon, hogy ki mennyi politikai hirdetést adott fel, és hogy milyen posztokra költöttek pénzeket.

Egy, a 2019-es EP- és önkormányzati választások előtti facebookos kampányköltéseket vizsgáló tanulmány még erre jutott: „úgy tűnik, hogy a Facebook Magyarországon inkább ellenzéki kampányeszköznek tekinthető, ahol az Orbán-rendszer ellenzéke nagyobb láthatóság elérésére képes, mint az offline kommunikációs szférát domináló kormánypártok”. Azóta viszont sok minden megváltozott, és a kormányoldal nagyon belehúzott.

A politikai oldalak bátran költhetnek a Facebookon (és az az alá tartozó Instagramon), hiszen az Állami Számvevőszék közölte: csak azt ellenőrizheti, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek (holott maga a Facebook is azt állítja, hogy azok). Az ÁSZ szerint ők rég jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de erre „egyetlen párt vagy civil szervezet sem reagált”.

A Megafon már átlépte a 600 milliót

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek

A Megafon már közel 600 millió forintot elhirdetett a Facebookon a Fidesz győzelméért

A legnagyobb közösségi oldalon már Márki-Zay Péter is elkezdett költeni, de még így is minden fronton hatalmas a kormánypárti fölény.

Tbg, Herczeg Márk
POLITIKA

Az Állami Számvevőszék szerint a facebookos hirdetés nem számít politikai hirdetésnek

Nem találtak szabálytalanságot a fideszes Koncz Zsófia tavalyi kampányában, pedig csak a Facebookon többért hirdetett, mint amennyiért összesen lehetett volna.

Herczeg Márk
POLITIKA

Elhalkult a Megafon, a kormányoldalon most inkább az arctalan Aktuális Médiába öntik a pénzt

Röpködnek a 20 milliók a Facebookon, pedig hol van még a kampány.

Tbg, Herczeg Márk
POLITIKA

A Fidesz érdekében a választás szabályait megváltoztató Volner-párt bejelentette, hogy nem indul a választáson

Meglepő nyíltsággal vallják be, hogy létezésük egyetlen célja a Fidesz ellenzékének gyengítése volt.

Szily László
POLITIKA

A versenyhivatal vizsgálja, hogyan lett Mága Zoltánnak hirtelen 560 ezer indiai, bangladesi és pakisztáni rajongója

A GVH versenyfelügyeleti eljárást folytat, mivel a hegedűs tavaly novemberben hipergyorsan lett a második leglájkoltabb magyar celeb a Facebookon.

Herczeg Márk
INTERNET

Szaunát és fitnesztermet is kapnak az Alapjogokért Központ munkatársai

Elegáns, letisztult.

Szurovecz Illés
POLITIKA

Az Alapjogokért Központ „civil szervezet” igazgatója megmosolyogta, hogy kormányközelinek nevezik őket, majd elárulta, honnan van pénzük

Szántó Miklós válasza Baló György kérdésére elképesztően vicces.

Herczeg Márk
POLITIKA

Letiltja a Youtube a CÖF miniferis videóját

Úgy tűnik, a kormány közeléből elég sok támogatást kapó szervezet nem fizetett a vicc alapjául szolgáló Austin Powers jogaiért.

Csurgó Dénes
POLITIKA

Márki-Zay: Míg az ellenzék 1300, addig a Fidesz 15000 plakáthelyen hirdethet a kampányban

Több mint tízszeres a különbség.

Botos Tamás
POLITIKA

Több mint 110 milliárdért kommunikáltak tavaly Rogánék

A keret gyakorlatilag egyetlen vállalkozónál landolt.

Czinkóczi Sándor
POLITIKA

A magyar történelem legbénább kormányzati kampányplakátja

Magasabbról, erősebben, büdösebbet.

Herczeg Márk
választás 2022