Egész nyáron fenyeget az üzemanyaghiány, amin a hatósági ár sem segít

gazdaság

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!

Miután a kormány a múlt héten kitalálta, hogy a magyar és külföldi autósoknak más áron kell adni az üzemanyagot, újra gondokról lehet hallani a benzinkutakon: az új szabályok és az azok körüli kérdések miatt kétségbe esett benzinkutasokat, kiakadt autósokat, kifogyott és átmenetileg bezárt kutakat találni országszerte. Az új szabályok a benzinkutasok szerint konkrétan betarthatatlanok, bár szakértők szerint azok nélkül még súlyosabb üzemanyaghiánnyal kellene szembenézni Magyarországon.

Az pedig jogi és közgazdasági szempontból is kérdéses, hogy mennyi ideig tudja a kormány fenntartani a hatósági árak védelmére kitalált, toldozott-foldozott rendszert.

Betarthatatlan szabály

Ahogy Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti kormányinfón bejelentette, a kormány új rendszert talált ki arra, hogyan is kellene fizetni az üzemanyagért a magyar töltőállomásokon: a Magyarországon kiállított forgalmi engedélyt felmutató autósoknak a 480 forintos literenkénti hatósági áron, mindenki másnak a piaci, 717 forint körül járó áron kell adni az üzemanyagot. A rendszernek úgy kellene működnie, hogy az autós a tankolás közben a piaci árat látja, majd amikor fizetésnél hitelt érdemlően, forgalmi engedélye felmutatásával igazolja, hogy magyar autója van, akkor a kasszás már a hatósági árra állítja ki a számlát. Ezzel akarja a kormány elejét venni annak, hogy a Magyarországon áthaladó, vagy ide kifejezetten csak a benzinturizmus kedvéért, tankolni beugró külföldiek eltankolják az összes üzemanyagot a magyar autósok elől.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek