Nincs is szüksége reklámbevételekre a közmédiának, mégis milliárdokat költ a beszerzésükre

Média
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Ajándékozás

Cikkek ajándékozásához Közösség vagy Belső kör csomagra van szükséged.

Ha már előfizetőnk vagy, jelentkezz be! Ha még nem, válassz a csomagjaink közül!

Annyi pénze van a közmédiának, hogy igazából reklámbevételek nélkül is nyereségesen tudna működni, derül ki a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapnak (MTVA) 2021-es eredménykimutatásából. A reklámmentesség előnye lehetne, hogy a köztévé csatornái végre kiszállhatnának az öldöklő nézettségi versenyből, vagyis nem kellene csak azért drágán népszerű és milliók által nézett műsorokat gyártaniuk, hogy a reklámidőt príma áron lehessen értékesíteni.

A közmédiánál - ellentétben a kereskedelmi tévékkel és rádiókkal - alapvetően nem döntő szempont a nyereségesség, ennek ellenére már 2020-ban sem tudták elkölteni a költségvetésből kapott támogatást, így 20,5 milliárd forint profittal zártak, és tavaly újra milliárdok maradtak a tárban. Már szeptember végén is 8,1 milliárd forint többletnél tartottak, az év végére pedig összesen 8,2 milliárd forint adózott eredmény jött össze. Pedig szép nagy stábot mozgatnak: 2158 embert foglalkoztattak az év végén, a bérekre pedig közel 20 milliárd forint ment el az év során.

%

Csatlakozz most kedvezménnyel a Körhöz, és olvass tovább!

Kövesd velünk 2026-ot:
12 hónap 444-előfizetés 8 áráért!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek