2014-ben, 8 évvel ezelőtt született meg az a keretszerződés, amely szerint igen kedvezményes áron 124 új villamost vásárolhat Budapest. Ebből 51-et még nem vett meg a főváros. 2020 novembere óta húzódik ugyanis a kormány és Budapest közötti összefeszülés azon, hogy miből vegyék meg ezeket a villamosokat. Az új járművek kedvezményes vásárlásának végső – kitolt – határideje novemberben lejár.
A kedvezményes villamosbeszerzésre még Tarlós István főpolgármestersége és Vitézy Dávid BKK-vezérsége idején kötöttek szerződést.
A BKK kérdéseinkre most azt írta, a villamosok megvásárlásához szükséges több mint 35 milliárd forint nem áll rendelkezésre a fővárosi költségvetésében, ezért állami pénzügyi segítségre volna szükségük, vagy fejlesztési hitelből tudnának vásárolni a villamosokat, amihez megint csak a kormány engedélye kellene. Amit az nem ad meg.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?A főpolgármester szerint "a bírság is azt mutatja, hogy Orbán Viktor minden számára elérhető módon megpróbálja ellehetetleníteni Budapestet."
Egyre csökken az üzembe állítható IC-kocsik száma, rendszeresen fordul elő, hogy az a kocsi nem is létezik, amelyre megvették a helyjegyet az utasok. De messze nem ez az egyetlen problémája a MÁV-Startnak 2022-ben, rogyadozik a kihívások súlya alatt a vállalat.