Orbán Lázárra bízta az autópálya-koncessziók kezelését

POLITIKA
Lázár János, építésügyi miniszter 202. szeptember 26-án a parlamentben
Fotó: Németh Dániel/444

A HVG vette észre azt a kormányrendeletet, amely alapján a miniszterelnök Lázár Jánost bízta meg az autópálya-koncessziós szerződések felügyeletével.

A vonatkozó rendelet a szöveg szerint egész pontosan úgy szól, hogy a jövőben az építésügyi miniszter gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget.”

Ez alá tartozik minden, a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jog és kötelezettség, továbbá az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzése is.

A rendelet alapján mindez a már korábban megkötött szerződésekre is vonatkozik, amiket a kormány korábban a Mészáros Lőrinchez illetve Szíjj Lászlóhoz kötődő tőkealapok képviseletében kötöttek meg.

A szerződések 2023 elején lépnek életbe, és 35 évre szólnak. A magyar autópályák 80 százalékának felügyelete szeptember 1-ggyel került ki az állam felügyelete alól. Azóta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., az AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt., az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt., az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. és MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. felügyeli, működteti és tartja karban az ország úthálózatának döntő részét.

A HVG cikke aláhúzza, hogy azok a jogkörök, a koncessziós szerződések betartásának ellenőrzése és felügyelete, amelyek most Lázárra szállnak, idáig Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterhez tartoztak. Az építésügyi miniszter lesz a politikai felelőse ezeknek a megállapodásoknak. (HVG)

Kapcsolódó cikkek