Autópályával akarták többszintessé tenni a Hungária körutat

Történelem

Negyven éve készült el az M3-as autópálya bevezető szakasza. Tudják, ez az a csomópont, ami a belvárostól - ha nincs dugó - pár perc autózásra van csupán, mégis úgy néz ki, mintha autópályák találkozása lenne. 1982-ben a két szélső, vasútvonalakat áthidaló felüljárót adták át

Forrás

Így nézett ki az átadás évében:

Hungária körút, Kacsóh Pongrác úti felüljáró 1982-ben
Fotó: Fortepan / Magyar Rendőr

Ez pedig egy néhány évvel későbbi kép a magasból, azóta is pont ilyen.

Légifotó a Hungária körútról és a Kacsóh Pongrác úti felüljáróról 1990-ben
Fotó: Fortepan

A Közlekedési Múzeumban volt egy kiállítás a meg nem épült Budapestről. Bánhatjuk, hogy a tervek egy része, így a Budapestet tényleg behálózó metróvonalak vagy a Dunán átvezető gyaloghidak nem készültek el, másokért viszont nem kár. Nos, ez utóbbi listát gyarapítja a többszintes Hungária körút. Alul hömpölygött volna a városi forgalom a villamossal, nagyjából úgy, ahogy most, fölül viszont egy autópálya futott volna végig a Váci úttól egészen az M1-M7-es autópálya közös szakaszáig. Az M3-as becsatlakozását látva olyan, mintha a megépítésekor még mindig számoltak volna a Hungária körúti autópályával.

Rajz a Városépítés című folyóirat 1968/4-es számából
Forrás: Arcanum

A korabeli tervekről Domonkos Csabával, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főosztályvezetőjével beszélgettünk.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!