A 4iG Nyrt. hivatalosan is bejelentette a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) október 18-án, hogy többségi irányítást szerez a Crealive Reklámügynökség és annak leányvállalatai, vagyis a Honeycomb Hungary Kft. és Honeycomb Central Europe Kft. felett - derül ki a GVH oldaláról. A tranzakció a szükséges versenyjogi eljárás eredményétől függően év végéig zárulhat.
A Honeycomb Hungary Kft. résztulajdonosa a VBPS Kft.-n keresztül Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter, aki kinevezése után azt ígérte, hogy megszünteti a miniszteri pozíciót és a céges érdekeltségeit érintő összeférhetetlenséget. A Honeycomb rendelkezik a Brisk szoftver és az erre épülő Brisk médiatechnológiai platform kizárólagos felhasználási jogával. Ez egy olyan online rendszer, amely automatizáltan ellenőrzi és továbbítja azokat a reklámokat, szpotokat, melyeket a különböző ügynökségek leadnak a tv-csatornáknak.
Jászai Gellért cége, a 4iG az a Mészáros Lőrinc vonzáskörzetéből kinőtt, állami hátszéllel felfuttatott nagyvállalat, amelyről augusztusban kiderült: az állammal közösen, 715 milliárd forintért megvásárolja a Vodafone-t.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége segít összekötni a hirdetőket a tv-csatornákkal. Milliárdos üzlet lett belőle.
A kormányközeli 4iG 51 százalékos, a Magyar Állam 49 százalékos tulajdont szerezhet a második legnagyobb hazai távközlési vállalatban.