400 millióval több autót gyártanának a világ legnagyobb autógyártói, mint amennyi fenntartható lenne

klímavédelem

A University of Technology Sydney (UTS), a Bergisch Gladbach-i Ipari Egyetem és a Greenpeace Németország kutatóinak jelentése szerint a Toyota, a Volkswagen és a Hyundai/Kia jóval több benzin- és dízelautót gyártana, mint amennyi még fenntartható lenne a globális felmelegedés megfékezése érdekében – írja a Guardian.

A kutatók az UTS által kifejlesztett klímamodell segítségével számították ki a globális szén-dioxid-kibocsátási keretet - vagyis hogy mennyi szén-dioxidot bocsáthat ki a világ úgy, hogy a párizsi klímamegállapodásban kitűzött 1,5 Celsius-fokon belül maradjon. Ez az érték 53 Gt.

A jelentés szerint „az 53 Gt-os szén-dioxid-kibocsátás további 315 millió belső égésű motoros jármű értékesítését teszi lehetővé 2022-től”. De 315 millió helyett ez várhatóan 645 és 778 millió lesz, ami 105-147 százalékos túllépést jelent.

A jelentés szerint a Toyota várhatóan 63 millióval több benzin- és dízelautót gyártana, mint amennyi fenntartható lenne, ezt követi a Volkswagen 43 millióval és a Hyundai 39 millióval.

Sven Teske, az UTS docense és a jelentés társszerzője szerint emiatt 2030-tól be kellene tiltani az új benzinüzemű járművel gyártását, és onnantól kezdve minden újonnan forgalomba kerülő járműnek elektromosnak kell lennie.