Közel kilenc százalékot estek a Google részvényei röviddel azután, hogy kiderült, a mesterséges intelligenciájuk (MI) téves információt közölt a róla készült promóciós videóban. A Bard névre keresztelt chatbot a Microsoft Bing keresőjébe integrálandó, utóbbi hónapokban nagy port kavart ChatGPT-vel hivatott felvenni a versenyt. Az Alphabet Inc., a Google anyavállalata a bemutató után közel 100 milliárd dollárt veszített piaci értékéből.
Gil Luria, a D.A. Davidson vezető szoftverelemzője szerint a Google az elmúlt hetekben azon volt, hogy beérje a Microsoftot, és emiatt siették el a keddi bejelentést, valamint ennek köszönhető az a „zavarba ejtő hiba, hogy [a chatbot] rossz választ adott a promóciós videóban”.
A hétfői promóciós anyagban megkérdezik a chatbottól, hogy „a James Webb teleszkóp mely felfedezéseit érdemes megmutatni” egy kilencéves gyereknek. Az adott válaszok közül az egyikben a Bard hibásan tulajdonította a Webb teleszkópnak az első exobolygóról készült képet, amelyet valójában az Európai Déli Obszervatórium (ESO) készített 2004-ben.
„Ez rávilágít a szigorú tesztelési folyamatok fontosságára” - mondta a Google szóvivője, hozzátéve, a héten már elindítják a tesztelést. „Külső visszajelzéseket kombinálunk belső teszteléssel.” (Reuters)
Öt nap alatt egymillióan beszélgettek már a chatbotok új sztárjával, a ChatGPT-vel, amelynek képességei az írással és a programozással foglalkozókat is aggodalommal töltik el. Találgatás helyett inkább megkérdeztük, kinek az állására tör.
A Microsoft történetének egyik legjobb befektetése lehetett, amikor beszálltak a ChatGPT-t fejlesztő cégbe. Új erőre kaphat a Bing, teljesen átalakulhat az, ahogy az interneten keresünk. De ehhez jóval megbízhatóbb algoritmusok kellenek.