Újabb beruházásokat fagyasztanak be Szegeden is - erősítette meg Mihálik Edvin önkormányzati képviselő kérdésére Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter júniusig, egy év alatt 270 beruházást függesztett fel, mert nincs rájuk elég állami forrás.
A szegedi Tisza-híd megépítését az Orbán-kormány huszonöt éve ígérte először, de a beruházásra még mindig várni kell; ahogy annak a romos újszegedi vasútállomásnak és környékének a felújítására is, ahol két éve egy férfi megölt két hajléktalan embert. Botka László polgármester szerint Orbán 1998-ban, 2002-ben, 2010-ben és 2017-ben is ígéretet tett, hogy megépül az új híd - legutóbb a Modern Városok Program keretében, amit Lázár azóta szintén visszavont.
Lázár János szerint az állomás lebontására és a környék rendezésére akkor lesz pénz, ha a szegedi Tisza-hídra is lesz állami forrás: a tervek szerint ugyanis a vasútállomás keresztezné az új hídhoz vezető utat, azt a híd építése miatt mindenképp át kéne majd helyezni.
A szegediek többsége egyetért abban, hogy a városnak szüksége van a harmadik hídra, aminek a megépülése akár új városnegyedeket is létrehozhat a ma még mezőgazdasági művelés alatt álló, romos és híresen rossz környéken. Az aggályokról Tóth-Szenesi Attila írt cikket áprilisban - amikor egy kis időre úgy tűnt, végre történik valami.
A listát Vadai Ágnes kérte ki.
A jogerős ítélet szerint feltételesen sem bocsátható szabadlábra.
Abban mindenki egyetért, hogy Szegednek szüksége van a harmadik hídra, aminek a megépülése akár új városnegyedek létrejöttéhez is vezethet a ma még mezőgazdasági művelés alatt álló, illetve folyamatosan pusztuló, romos területen. A civilek kifogásaira válaszolt az alpolgármester.