A Barbie olyan hihetetlenül erősen nyitott a mozipénztáraknál, amire idén még nem volt példa, az Oppenheimer bevételének dupláját hozhatja az első hétvégén, de mindkét film remekül teljesít a hvg.hu hírösszefoglalója szerint.
Barbie és Oppenheimer „elhozta a mozik covid utáni reneszánszát”, az azonos premierdátum nagyon bejött a nézőknek. Mint a Variety írja, az Egyesült Államokban 200 ezer néző a közösségi médiában futó Barbemheimer-mém miatt egymás után ült be rájuk.
A Deadline szerint a Barbie hivatalos premier előtti vetítései egész 2023 legnagyobb sikerét hozták, már ekkor 22,3 millió dollárt termelt a film. Az Oppenheimer 10,5 milliós elővetítéses bevétele is hatalmas szám; a Barbie előtti idei csúcstartó A galaxis őrzői 3 volt 17,5 millióval.
Az előrejelzések szerint a Barbie 150 millió dollárt hozhat a legelső hétvégéjén, de akár 170 millió is összejöhet, míg az Oppenheimernek 75 milliót jósolnak.
Az új Barbie tömegfilmként talán működik, minden más szinten viszont felszínes és még önparódiaként is nehezen értelmezhető.
Más kérdés, hogy a 3 órás politikai thrillerbe hajló tárgyalótermi drámába váltó tudományosáttörés-kalandfilm odafér-e a rendező jobb filmjei mellé.