Bár gyakori, hogy a bemutató hétvégéje után lanyhul az érdeklődés, és a sikerfilmek is akár 40-50 százalékkal kevesebb nézőt vonzanak, de a Filmforgalmazók Egyesületének összesítése szerint a Barbie-é csak 10, az Oppenheimeré pedig 16 százalékkal esett vissza.
A két filmre itthon a bemutató óta eltelt 10 nap alatt 533 ezer jegyet adtak el.
A Barbie 100 ezer új (csütörtöktől vasárnapig jegyet váltó) nézőjével 293 ezer nézőnél tart, az Oppenheimert meg 83 ezren nézték meg a hétvégén, így már 240 ezer nézője van.
A két filmre együtt több mint 1 milliárd forintért vettek jegyet itthon, ebből 580,6 milliót a Barbie-ra, 495,3 milliót pedig az Oppenheimerre.
Az egy héttel korábban bemutatott Mission: Impossible – Leszámolás első része 131 ezer nézőnél tart.
Greta Gerwig a valaha volt legsikeresebb női rendező lett a Barbie nyitóhétvégéjén, a filmje az év legsikeresebb filmje Magyarországon is. A Barbie-ról itt, az Oppenheimerről itt írtunk.
A Barbie lenyomta Wonder Womant.
Greta Gerwig filmje minden idők 20 legsikeresebb első hétvégéje közé került itthon.
Az új Barbie tömegfilmként talán működik, minden más szinten viszont felszínes és még önparódiaként is nehezen értelmezhető.
Más kérdés, hogy a 3 órás politikai thrillerbe hajló tárgyalótermi drámába váltó tudományosáttörés-kalandfilm odafér-e a rendező jobb filmjei mellé.