A Rogán Antal minisztériumához tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2023 második negyedévében nettó 33 895 385 357 forintot költött rendezvényszervezésre, írta a közbeszerzáési értesítő alapján a K-Monitor.
Természetesen a megbízásokat kivétel nélkül Balásy Gyula cégei, a Lounge Event és a Visual Europe kapták.
Úgy látszik, a rendezvényszervezés nagyobb üzlet, mint a propagandagyártás, hiszen ebbben az időszakban Balásy másik két cége a New Land Media és a Lounge Design kommunikációra csak 13,13 milliárdnyi megbízást kapott az államtól. Az elmúlt három hónap rendezvényszervezési szerződései közül ez volt a három legnagyobb:
Így nem csoda, hogy Balásy rendezvényes cégei is hasítanak: A Visual Europe Zrt. árbevétele a 2021-es 8 milliárdról tavaly 14 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük a 2021-es 280 millióról 6,4 milliárdra nőtt, amiből 3 milliárdot vettek ki osztalékként. A Lounge Event árbevétele 2020-as 3,8 milliárdról 2021-ben 23, tavaly már 63 milliárdra ugrott. Az adózott eredménye a 2021-es 3 milliárdról 9 milliárdra nőtt. Csak ebből a cégből Balásy tavaly 9,3 milliárdos osztalékot vett ki.
Amikor május végén összefutottunk Balásy Gyulával, nem tudta megmondani, hogyan és miért kerültek ilyen kivételes helyzetbe az érdekeltségei. Ugyanakkor érdekes adat, hogy a Visual Europe pont azt az épületet bérli a Váci úton, amit egy olyan cég vett meg a Schadl-féle Végrehajtó Kartól, ami erősen kötődik Rogán Antal kabinetfőnökéhez.
Jól működik a rezsivédelem: a lista legnagyobb szereplője az MVM-csoport 4,6 milliárddal.
Balásy Gyula állami kommunikációval foglalkozó cégein 2016 óta 450 milliárd folyt át. Ebből 44 milliárd tiszta haszon. És most már az állami rendezvényszervezésen is tarol.
Egy autóverseny előtt tudunk beszélni az állami hirdetéseket gyártó Balásy Gyulával, aki csak azért nem a Ferrarijával indult, mert az épp elromlott.
Nagy Ádám maga is vett egy nagy értékű irodaházat a végrehajtóktól. De egy olyan cég is vásárolt tőlük ingatlant, amelyet több szál köt össze Rogán kabinetfőnökével.