Eladja a magyar állam a Yettel magyarországi mobilszolgáltató cégében lévő részesedését, a bevételt a budapesti repülőtér visszavásárlásának finanszírozásához fogja felhasználni - jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.
Cégszinten ez így néz ki: a magyar állam 100 százalékos tulajdonában álló Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. megállapodásokat kötött a Yettel Magyarország Zrt. és a Yettel Real Estate Hungary Zrt. 25 százalékos tulajdonrészének, valamint a CETIN Hungary Zrt. 20 százalékos tulajdonrészének értékesítéséről. A vevő a PPF-Csoporthoz tartozó TMT Hungary Holdco B.V. holland holdingtársaság.
A magyar állam továbbra is jelen lesz a telekommunikációs ágazatban, a Corvinus Zrt. 29,5 százalékos részesedése megmarad a Vodafone Magyarországban. „Ezzel erőteljesen és hatékonyan képes tulajdonosi oldalról hozzájárulni az ágazat fejlődéséhez” - írja a minisztérium. Az állam tavasszal szerzett közvetett részesedést a Yettel Magyarországban, a Vodafone-üzlettel összefüggő részvénycserében.
Ami a Yettel ügyfeleire vonatkozik: a tulajdonosváltás a lakossági és az üzleti ügyfelek szolgáltatásait nem érinti.
Ami az adófizetőket érinti: az állam rendesen kisöpörte a padlást az utóbbi hetekben, hogy mindenáron pénzt teremtsen elő Orbán álmára, a reptér megvásárlására. Bankot és biztosítói részesedéseket adott el, volt nap, amikor a tervezettnél négy és félszer több állampapírt bocsátott ki – egy nap alatt 176 milliárddal adósodott el –, az MVM-től beszed 309 milliárd forintnyi osztalékelőleget (gyors mindenmagyarozás: ez fejenként 32 188 forintot jelent, vagyis a rezsicsökkentés kormánya egy négytagú család rezsiszámláját csaknem 129 ezer forinttal csökkenthette volna, ha a reptér helyett az olcsóbb gázra és áramra szánja).
A magyar állam az üzletbe bevonna egy francia céget és a hírek szerint a katari államot is.
Sokáig úgy tűnt, idén nyélbe ütik az üzletet, de újabban Varga Mihály pénzügy- és Nagy Márton gazdasági miniszter is belengette 2024-et. És miközben francia–magyar visszavásárlásról volt szó, Nagy ismét előjött a katari befektetőkkel is. Miért van zavar az erőben, és miért kell annyira Orbán Viktornak a reptér, aminek utolsó állami részvénycsomagját 12 éve épp ő adta el?
Terveznek még eladásokat.
A tavaly megszerzett 45 százalékból csak 10 százalékot hagynak meg.
Minden magyar 18 200 forinttal több adóssággal fekszik le, mint amennyivel kelt.
A szokatlan lépés elszaladt költségvetési hiány idején történik.
Úgy tűnik, a katari állami beruházási alapra is számítanak Nagy Mártonék a Budapest Airport új tulajdonosai között. De erről nem biztos, hogy tud a vásárlást jóváhagyó Európai Bizottság.
Vodafone-részvényekre cserélték, vagyis ott tovább nőtt a 4iG tulajdonrésze.