Erre Orbán Viktortól kapott engedélyt, és ahogy a hvg.hu is írja, a lépést nem indokolta meg, de nem kizárt, hogy a túlköltési engedélynek a ferihegyi reptér közelgő megvásárlásához van köze.
A 450 milliárdos túlköltési lehetőségről a határozat a kedd esti közlönyben jelent meg. Ahogy a lap is írja, a szöveg a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (újabban megint Nemzetgazdasági Minisztérium) tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok forrásjuttatásai kiadási előirányzatának túllépését hagyta jóvá.
A rendelet vélhetően leginkább a Nemzetgazdasági Minisztérium alá tartozó Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-t érinti, ami erősen ott van a Budapest Airport tavaszra várható felvásárlásában.
A reptérvásárlást eredetileg még 2023-ban tető alá akarta hozni a magyar kormány, de a tranzakció végül átcsúszott 2024-re. Hogy miért olyan fontos a kormánynak a reptér megvásárlása, és milyen nehézségek miatt csúszott erre az évre az üzlet, arról itt írtunk bővebben: Megszakadtak a tárgyalások Orbán álmáról, egyelőre távolodni látszik a reptérvásárlás.
Úgy tűnik, a katari állami beruházási alapra is számítanak Nagy Mártonék a Budapest Airport új tulajdonosai között. De erről nem biztos, hogy tud a vásárlást jóváhagyó Európai Bizottság.
Sokáig úgy tűnt, idén nyélbe ütik az üzletet, de újabban Varga Mihály pénzügy- és Nagy Márton gazdasági miniszter is belengette 2024-et. És miközben francia–magyar visszavásárlásról volt szó, Nagy ismét előjött a katari befektetőkkel is. Miért van zavar az erőben, és miért kell annyira Orbán Viktornak a reptér, aminek utolsó állami részvénycsomagját 12 éve épp ő adta el?