Január elején kiszakadt egy ajtódugó egy Boeing 737-es törzséből, szerencsére még a repülési magasság elérése előtt. Két héttel később egy teherszállító Boeingnak kellett kényszerleszállást végrehajtania lángoló hajtóművel. Január végén egy felszálláshoz készülő Boeing orrkereke esett ki Atlantában, február elején újabb Boeing 737-eseken találtak hibákat, majd március elején felszállás közben hagyta el egyik kerekét egy Boeing 777-es, majd egy újabb 737-esből szakadt ki egy alkatrész. És mindezek mellé nemrég holtan találták a Boeing volt alkalmazottját, aki súlyos szabálytalanságokat tárt fel, és nem sokkal korábban még tanúvallomást tett a cég ellen indított perében.
Ennyi botrány és baleset után nem csoda, hogy a Boeing vezetői közül többeknek menni kell. A BBC szerint Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója az év végéig távozik a cégtől, a kereskedelmi légitársasági részleg vezetője azonnali hatállyal nyugdíjba vonul, míg a társaság elnöke nem indul az újraválasztáson.
Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget. Elődjének, Dennis Muilenburgnek azután kellett távoznia, hogy egy Boeing 737 Max 8 típusú repülőgép lezuhant 346 utas és a személyzet életét követelve.
Dave Calhoun teljes átláthatóságot ígért, és azt, hogy mindenben együttműködnek az amerikai légügyi hatósággal.
Az ötfős személyzet nem sérült meg.
Ráadásul egy héten belül ez a második, kísértetiesen hasonló eset.
A forgalomban lévőket nem érinti, de az új gépek szállítását késlelteti az újonnan felfedezett hiba a kiszakadt ajtódugó esete óta a figyelem középpontjában lévő cégnél.
A gép kényszerleszállást hajtott végre Los Angelesben, senki sem sérült meg.
A landolást követő rutinellenőrzés során vették észre a gépszerelők.
A férfi súlyos szabálytalanságokat tárt fel korábban.