Némi meglepetésre a fegyelmezetten lelkendező Megafon-kórustól eltérve Bencsik András, a Demokrata főszerkesztője nem lett Rákay Philip (korábban Kálmán) Petőfi-filmjének rajongója. Sőt, mint korábban megírtuk, Bencsik a saját lapjában megjelenő kritikát így kezdi:
„A Most vagy soha! című film minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé”.
Így fejezi be:
„Akár erről is szólhatott volna a film. A látvány helyenként mutatós lett, a zene jól szólt, ám a forradalom elmaradt. Nagy baj, hogy Andy Vajna meghalt…
Elterjedt a hír a pesti szóbeszédben, hogy az alkotók már új filmtémát találtak: a mohácsi vészt. Uram, irgalmazz! Nem volt elég egyszer?”
És a kettő között sem kíméli az alkotókat. Az írását Bencsik a Facebookján is megosztotta, itt pedig megjelent a főszereplő is. Mármint nem Petőfi Sándor, hanem Rákay.
A bejegyezés valószínűleg nem arra utal, hogy Rákay legközelebb mégsem Mohácsról, hanem Jézus elárulásáról és kereszthaláláról forgat majd. Inkább Júdás juthatott eszébe Bencsik kritikájáról.
Korábban Rákay már mondta, hogy hazafias kötelesség a Most vagy soha megnézése, ezek szerint nemcsak jegyet kell venni rá, de dicsérni is illik.
A Bencsik posztja alatti vitába megérkezett Gyopáros Alpár fideszes képviselő is, aki ezt üzente Bencsiknek: „Kivételesen, egyetlen (érthetetlenül pikírt) szavával sem értek egyet.Óriási, szórakoztató kalandfilm. Másodjára nézve is lekötötte a figyelmem.”
A többiek még nem vívnak Bencsikkel, de a filmről szóló kritikai vitában a jelek szerint nem a Demokrata főszerkesztője áll nyerésre. Még a Demokrata főszerkesztőjének szóló kommentje előtt Rákay a saját oldalán megosztotta, hogy Orbán Viktor is ajánlja a filmet.
A filmről szóló kritikáink itt és itt olvashatóak, az ünnepélyes másodvonalas díszbemutatóról készített galériánk itt tekinthető meg, ebben az interjúnkban pedig kurzusfilmekről, a Petőfi-kultuszról és a történelmi hűségről beszélgettünk.
Hiszen ők is hazafias kötelességből forgatták le.
Nacsa Olivértől Trombitás Kristófig mindenki elzarándokolt az Arénába, hogy adózzon a Petőfi-film előtt. Mi sem mentünk hiába: a NER fennállásának legönfeledtebb jelenete volt a jutalom.
Semmi köze a történelmi valósághoz a valaha volt legdrágább Fidesz-filmnek, a Rákay Philip-féle, a 48-as forradalomról szóló Most vagy sohának. Sőt direkte meg is hamisítja azt. De ettől még, vagyis pont emiatt baromi jól el lehet rajta szórakozni.
A fideszes nyilvánosság színe-java ott volt Rákay Philippel minden idők legdrágább magyar filmjének bemutatóján.
A fikcióval önmagában nincs baj, azzal már igen, ha nem értik, miről szólt a reformkor és 1848/49. Miért Petőfi lett a legunalmasabb figura, hogy hamisítják meg március 15-ét, miben más ez, mint Rákosi kurzusfilmje? Interjú Katona Csaba történésszel és Vaderna Gábor irodalomtörténésszel a Petőfi-kultuszról, valóságról, fikcióról és Rákay 6 milliárdos mozijáról.