A légitársaságok az év legforgalmasabb időszakára készülnek, ráadásul nem zökkenőmentesen: európai légi forgalmi irányítási problémák miatt az elmúlt hetekben a jelentős, akár több mint egy napos késések és járatkimaradások sem voltak ritkák a Wizz Air, a Ryanair, a Eurowings és a SunExpress esetében.
Írtunk mi is arról, hogy például
A kormányhivatal hatósági ellenőrzést is indított az említett légitársaságokkal szemben, a WizzAir elnöke pedig pár nappal ezelőtt mondott le, a vállalat szerint azért, hogy más érdekeltségeivel foglalkozzon.
Persze a dolog nem országspecifikus, az egész európai légteret érintik a késések, ennek örömére a Budapest Airport is adott néhány tippet az utazni készülőknek.
Valentínyi Katalin vezérigazgató-helyettes az M1-en arról beszélt, hogy a késések első oka, hogy az európai légtér nagyon zsúfolt, például a nyári időszak, a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt. Emellett viszont a szomszédban zajló háború is hatással van az európai légtérhelyzetre, hiszen Ukrajna és Oroszország fölött nem lehet átrepülni, tehát a gépek kitérő útvonalon közlekednek, és ez a magyar légteret érinti elsősorban - idézte az MTI.
Kitért még az időjárási körülményekre is, kiemelve, hogy zivatarláncok esetén a földi kiszolgálás a repülőtéren lelassulhat, másrészt pedig nagyon rossz idő esetén nem biztos, hogy a gépek fel tudnak szállni.
Arról viszont mi írtunk, hogy a turbulencia a jövőben csak még jobban bezavarhat majd a légi közlekedésbe.
A vezérigazgató-helyettes adott tanácsot is az utasoknak:
Valentínyi Katalin szerint szeptemberig valószínűleg elhúzódik majd a helyzet.
Olvasónk szerdán indult volna haza, de még csütörtök este is a reptéren ült, a Budapestre indulásuk időpontja pedig már négyszer módosult.
Volt, aki két kisgyerekkel és a nagyszülőkkel a külső parkoló füves szigetein aludt. A légitársaság elnöke szerdán más érdekeltségeire hivatkozva lemondott.
Sorsdöntő Eb-meccset játszott a magyar válogatott, a drámai győzelemmel maradt esélye a továbbjutásra.
A Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings is kap ellenőrzést.
Már egy új turbulenciafokozatot is be kellett vezetni. A repülőgépeket úgy tervezték, hogy a közepes turbulenciának álljanak ellen, ezért egyáltalán nem mindegy, a pilóták mibe repülnek bele. Madas László repülésszakértővel elemeztük a helyzetet.