Harmony Korine, többek között a Gummo és a Spring Breakers amerikai rendezője a Velencei Filmfesztivál sajtótájékoztatóján a legújabb filmje, a Baby Invasion bemutatóján arra biztatta Hollywoodot, hogy kezdje el felkarolni a szórakozás azon formáit, amik átvették az uralmat az ifjúsági kultúra fölött, mint például a videójáték és a streaming.
„Ami Hollywoodban történik – és szerintem kezdjük látni, hogy Hollywood kreatívan kezd összeomlani –, az az, hogy a legtehetségesebb és legkreatívabb elmék közül sokakat elveszít a videójáték és a streaming miatt. Az IShowSpeed egy film, Kai Cenat egy film” – mondta Korine, a YouTube és a Twitch két legnépszerűbb személyiségét említve. Hogy ki ez az állandóan ugráló, üvöltöző és mindenre kutyaként ugató IShowSpeed – akit a budapesti ámokfutásán egy darabig mi is elkísértük –, és hogy mi ez a streamerkultusz, arról ebben a cikkben írtunk részletesebben.
Korine, arra utalva, hogy Hollywood urai olyannyira a konvenciókba vannak zárva, hogy elriasztják a fiatal kreatív elméket a hagyományos filmkészítéstől, így folytatta:
„Máshová mennek, mert a film már nem az uralkodó művészeti forma. Mindig is az volt a domináns művészeti forma, de ma már semmi sem lineáris. És így elkezdik elveszíteni az összes tehetséget ezeken a más helyeken, és a film – nem az összes film, de sok film – stagnálni fog, csak hatalmas szellemi tulajdonnal vagy nagyon ritka élménnyel. De IShowSpeed az új Tarkovszkij.”
A Baby Invasion Korine második filmje, amelyet a multimédiás tervezői kollektívája, az EDGLRD készített. Az első személyű lövöldözős (FPS) videójátékok által inspirált film középpontjában egy csapat babaarcú avatárral rendelkező zsoldos áll, akik a gazdagok és hatalmasok kúriáinak kirablását tervezek. „A koncepció valójában ebből a pillanatból ered, abból az elképzelésből, hogy az emberek a jövőben vagy akár már most elkezdik livestreamelni a bűntetteiket. És ez most már sok szempontból szórakozás az embereknek” – mondta a rendező.
Korine a sajtótájékoztatón azt is elárulta, hogy a Baby Invasion premierjén bemutatott változat csak egy „alapréteg”, és a teljes verzióban még 3-4 film lesz benne. „QR-kódokat lehet majd beolvasni a telefonnal, és a filmben szereplő más lövészek és játékosok játékaihoz és más perspektívákhoz juthatunk el. Szóval tényleg maga a film, az egész valószínűleg talán 80 órányi film” – mondta.
Korine szerint „a hagyományos filmek eszméje véget ér”. „Továbbra is létezni fognak, de most valami véget ér, és valami születik. És így a filmek, amiket filmeknek nevezünk, megváltoznak, és élményekké válnak, ahogyan képesek vagyunk azokat megtapasztalni” – mondta Korine, aki most egy olyan horrorfilmen dolgozik, ami „a hálószobádban játszódik, és a szereplők a házadban vannak”, de ehhez még építik a technológiát. (Indiewire)
A sztár, aki Budapesten hátraszaltót dobott egy falat gulyáslevestől, átugrott két sportkocsit, ezt pedig túl veszélyesnek ítélte meg a Youtube.
Több száz tinédzseren kellett áttörnie magát az amerikai videósnak, amikor elment plázázni és várost nézni, hogy aztán dobjon egy hátra szaltót egy falat gulyáslevestől. De miért alakul ki percek alatt ilyen tömeghisztéria körülötte?
Miért rohannak szelfiző tinédzserek tömegei fejvesztve egy kutyaugatást imitáló videós után? A Budapesten végigszáguló IShowSpeed esete is mutatja: ez már egy újfajta kapcsolat tartalomgyártó és néző között.