A múltban ragadt a Nike, a cégnél 35 éve gyakornokként kezdő új vezérigazgatóval vennék fel újra a versenyt a fiatal vásárlókért

külföld
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Ajándékozás

Cikkek ajándékozásához Közösség vagy Belső kör csomagra van szükséged.

Ha már előfizetőnk vagy, jelentkezz be! Ha még nem, válassz a csomagjaink közül!

A múlt héten eldőlt, hogy október közepétől Elliott Hill lesz a Nike új vezérigazgatója és elnöke. Kinevezése amolyan corporate tündérmesének tűnhet: az idén 60 éves Hill fiatalon rövid ideig a Dallas Cowboys edzői stábjában dolgozott, majd elment gyakornokoskodni a Nike-hoz, ahol aztán több mint három évtizedet húzott le, egyre magasabbra jutva, a végén már a cég kereskedelmi vezetőjeként. 2020-ban nyugdíjba ment, de a nyugodt évek nem tartottak sokáig: visszahívták a cég élére, mivel a világ egyik legismertebb sportszergyártója váratlanul nehéz helyzetben találta magát.

Pedig első ránézésre idén minden passzolt ahhoz, hogy a Nike jó évet zárjon: az Eb és az olimpia eleve felbecsülhetetlen értékű reklámot jelent a sportszergyártóknak, arról pedig rengeteget lehetett hallani az elmúlt években, hogy a sneaker-kultúra berobbanása révén hogyan váltak a sportcipők egyszerre státuszszimbólummá, befektetési eszközzé és sokszor egyenesen luxuscikké. Csakhogy ebből a fogyasztási forradalomból a Nike, ha nem is maradt ki teljesen, de a vártnál gyengébben jött ki.

Elliott Hill
Fotó: Nike
%

Csatlakozz most kedvezménnyel a Körhöz, és olvass tovább!

Kövesd velünk 2026-ot:
12 hónap 444-előfizetés 8 áráért!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek