Forró téma lett a budapesti parkolás, és kivételesen nem annak korrupciós vonzata miatt.
A belső kerületekben az eddigi ingyenes parkolás, vagy a jelképes, nagyjából kétezer forintos éves díj helyett tízezreket kell fizetni 2025-től. A XIII. kerület újlipótvárosi részén például az első autóra 30 ezer forintot, Erzsébetvárosban 36 ezer forintot, a Ferencvárosban várhatóan 20 ezer forintot, a második autóra még többet. (Józsefvárosban 2023-ban vezették be, hogy 18-30 ezer forintot kérnek az éves parkolásért a lakóktól, ezek után 9000 helyett 7600-an kértek matricát.)
Folyamatosan szorítják vissza a zöld rendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét, egy sor vidéki városban, így Győrben, Hódmezővásárhelyen, Sopronban vagy Siófokon már fizetni kell, míg Miskolcon, Debrecenben, Pécsen bizonyos megkötésekkel lehet mentesülni ez alól. Budapesten még ingyen parkolhatnak a zöld rendszámú autók, de vélhetően nem sokáig. Karácsony Gergely főpolgármester korlátozná ezek ingyenes parkolási lehetőségét, hiszen vannak köztük nem teljesen elektromosak, brutálisan nagyok, és nem budapestiek is kihasználhatják a lehetőséget.
Kezdetben csak Budapest belső részein kellett fizetni a parkolásért, de ez már régen nincs így. A külső kerületek belső részein is fizetni kell, és ez a zóna egyre növekszik. A XI. kerületi Albertfalván és a III. kerületi Kaszásdűlőn is fizetős parkolást vezettek be, Gazdagréten pedig kizárólag lakosságit terveznek.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Az ügyészség csak a szocialista politikusokat nevezte meg a parkolási és a BKV-s korrupciós ügyben, pedig van fideszes is az érintettek között. Egy bűnszervezet oldalakon átívelő összefogás segítségével szerzett meg milliárdos önkormányzati üzleteket.
Sokkal több a kiadott várakozási engedély, mint a parkolók száma.
A polgármester szerint Erzsébetváros megtelt, ezért kell szigorítani a szabályokon.
A nyolcadik kerület felvetette a kérdést: miért járna ingyen közterület az autósoknak?
A szerdai közgyűlésen várható döntés négy kerületet érint majd.
Legalábbis ezt állítja a Kanizsai utcai parkoló-gate kirobbantója. Megnéztük a helyszínt, a helyzetet nem találtuk annyira katasztrofálisnak, bár tény: a világ nem arrafelé megy, hogy autók parkoljanak a járdán.
A két éve alakult Járda a gyalogosoké Facebook-csoportnak elege lett abból, hogy az egyébként is szűk járdákat elfoglalják az autók. Matricákat ragasztottak az Újlipótvárosban tilosban parkoló autók szélvédőjére. Akciójukat nem fogadta osztatlan öröm.
A csillagok szerencsés együttállásának köszönhetően a kereszténydemokraták protestpárti szerepben találták magukat. A zöldek győzelemre készültek, de ijesztő volt az autóellenességük.
Ezentúl nekik óránként 18 eurót kell majd fizetniük, háromszor annyit, mint korábban.