Szegeden gőzerővel folyik a kínai BYD gyár építése. Ez adta az ihletet a magyar határ menti észak-bánáti térségbe látogató Aleksandar Vučić szerb elnöknek, hogy megígérje: beszél „Viktorral”, egy kisebb üzemet ugyan létesítsen már arrafelé is.
A Szabad Magyar Szó tudósítása szerint Vučić megígérte a Csóka–Feketetó utat, valamint a törökkanizsai buszállomás megépítését.
A szerb elnök rég látott tüntetésekkel, sztrájkokkal kell, hogy szembenézzen azóta, hogy november 1-jén leomlott az elvileg felújított, kétszer is átadott – egyszer éppen Orbán jelenlétében – újvidéki vasútállomás előteteje, 15 ember halálát okozva. A tiltakozók a mindent elborító korrupciót okolják a balesetért, az ország válságáért.
A hatalom teljesen alaptalanul azzal riogatott az elmúlt hetekben, hogy az újvidéki tüntetők célja a vajdasági tartomány elszakítása Szerbiától.
A napokban Szerbhorváth György szociológussal beszélgettünk arról, hogy a mostani tiltakozások vajon a vég kezdetét jelentik-e Vučićnak.ű
Felújítottnak számít-e egy vasútállomás, ha a védőtetőhöz a kínai kivitelező állítólag nem nyúlt hozzá? És csakugyan nem nyúlt hozzá? Az épület első kampányátadásán Orbán Viktor és Aleksandar Vučić is beszédet mondott. A szerb miniszterelnök közben Sanghajban köt újabb üzleteket a kínaiakkal.
November elsején összeomlott az újvidéki vasútállomás előteteje, a szerencsétlenségben 15 ember vesztette életét. A tiltakozások azóta tartanak, az egyetemisták mellett tanárok, földművesek, nyugdíjasok, bírók, ügyvédek is tünetnek, sztrájkolnak. Hatalomváltás előtt áll Szerbia? Vagy ez csak a szokásos? Tüntetnek, aztán megunják és hazamennek? Erről beszélgettünk Szerbhorváth György szociológussal.