Eredetileg 6,9 milliárd forintra becsülték a bicskei vasútállomás fejlesztésének költségeit. Mire azonban Mészáros Lőrinc V-Híd Zrt-je elnyerte a közbeszerzést, már 9,9 milliárdra nőtt a beruházás ára. Most már 11 milliárdon áll a számláló, mert „az orosz-ukrán háború következményeként – a rendes üzleti kockázat feletti infláció okozta” többletköltsége keletkezett Mészáros cégének, számol be az Átlátszó a közbeszerzési adatok alapján.
Az eredeti közbeszerzést még 2021 májusában írták ki, de Mészárosék már 2022 végén jelezték, hogy nem fognak beleférni az eredetileg tervezett majd’ 10 milliárdos keretbe: 2,6 milliárddal szerettek volna több pénzt kérni az építkezésért, de végül „csak” 1,1 milliárdos költségnövekményt fogadott el a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium.
Az állomást egyébként már 2023 decemberében átadták.
Az utólagos drágulást ezúttal egy 2023 januári kormányrendelet tette lehetővé, mely szerint „a háborús konfliktus miatt kialakult helyzetre visszavezethetően” a rendes üzleti kockázat mértékénél jobban nőhetnek a vállalkozók költségei, ezen extra növekménynek pedig maximum felét az állam kifizeti a kivitelezőnek.