Az MBH újra kivizsgálja a korábban elutasított banki csalásos panaszokat

gazdaság

Újra kivizsgálja a korábban elutasított panaszokat az MBH Bank az adathalász csalássorozattal kapcsolatban – mondta az RTL Híradónak Kutas István, a bank kommunikációs vezetője.

Április óta több mint hatszáz ügyfelet károsítottak meg, hogy pontosan mekkora összeget loptak el a csalók, nem tudni, a kár már az elején 100 millió forintnál is több volt. A módszer ugyanaz: az ügyfelek tudta nélkül végeztek banki műveletet a bank mobilapplikációján keresztül, csakhogy az érintettek egy része nem is telepített ilyet, van, akinek a telefonja sem alkalmas rá.

Fotó: Sora Shimazaki/Pexels

Az egyik károsult a 25 éve működő H2O Sportegyesület, amelynek a működése is veszélybe került. Hámori Zsuzsanna szinkronúszó azt mondta, a csalók kétmillió forintot loptak el. Hiába tett panaszt a banknál, az első vizsgálat azt állapította meg, hogy ő volt figyelmetlen, ezért nem járt nekik kártérítés. Az érintettek vitatják ezt.

Kutas azt mondta, újra felveszik a kapcsolatot a hamis netbankos csalás áldozataival, személyesen egyeztetnek velük és újra kivizsgálják az ügyüket. Azt ugyanakkor nem tudta megmondani, hogy számíthatnak-e teljes, vagy részleges kártérítésre, akiknek már egyszer elutasították a panaszát.

Kapcsolódó cikkek