NER-es cégek keresnek a BKV reklámfelületein, Baranyi Krisztina új rendszert szeretne

Budapest

A tavalyi 987 millió után idén egymilliárdos bevételre számít reklámfelületei után a BKV, miközben az azokat haszonsító cégek bevételei ennek a többszöröse – írja a Népszava. A nagyobb pénzeket magáncégek a (JCDecaux Hungary Zrt., a Peron Reklám Kft., a Publimont Kft., a Promix Zrt. és a Metró Reklám Kft.) zsebelik be különböző, akár huszonöt évvel ezelőtti szerződések alapján. Ezek közül a Peron tulajdonosai között van egy Mészáros Lőrinchez köthető magántőkealap és a korábban DK-nak tanácsokat adó Páva Zoltán. A legnagyobb hirdetési cég a Publimont szintén Mészároshoz köthető.

A most is érvényes a megállapodásokat az elmúlt évtizedekben próbálták néha megváltoztatni, de valahol mindig elakadt a folyamat. Legutóbb 2021-ben, amikor azzal vonták vissza a felhívást, hogy „az eljárás valószínűsíthetően ismételten kiírásra kerül”. Baranyi Krisztina, a IX. kerület polgármesterének javaslatára a Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén felkérte a főpolgármestert, hogy szeptemberre dolgozzon ki egy koncepciót a BKV reklámfelületeinek jelenleginél jövedelmezőbb hasznosítására. Baranyi azt szeretné elérni, hogy a BKV saját maga, külső cégek bevonása nélkül értékesítse saját reklámfelületeit.