Nagy napja volt pénteken a közbeszerzésekre optimalizált nagyvállalkozóknak: a magyar állam 35 évre Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak adta a teljes gyorsforgalmi úthálózat kezelését. A nagy izgalmak után Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea a NER kedvenc éttermében igyekezett csillapítani az étvágyát, ahol a koncessziók kiosztását intéző Rogán Antal éppen három nappal korábban uzsonnázott Orbán Viktorral.
A hvg.hu ott lehetett azon a háttérbeszélgetésen, ahol Rogán Antal azt magyarázta, hogy inkább Mészárosoké legyen az autópálya-koncesszió, mint egy külföldié. A nyerteseknek az úthálózat kezelésén felül 317 kilométer új utat építeniük és 265 kilométeren bővíteniük. Mészárosék konzorciuma a koncesszió teljes időtartama alatt rendelkezésre állási díjat kap, ami egy évre egy kilométerre vetítve 95,2 millió forint.
Így egy kilométer autópálya fenntartásának árából akár négy olyan órát is meg lehet venni, amilyen az ebéd közben Várkonyi Andrea karján ficegett.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?35 évig üzemeltethetik a magyar gyorsforgalmi úthálózatot.
A közpénzből megnyitott, majd baráti kézbe adott Félixet választották a Karmelita menzája helyett.
De persze még rengeteget rá kell majd költeni, hogy olyan legyen, amilyennek az alapítvány kurátorai látni szeretnék.
Az alapítvány vagyonkezelője 110 milliót költött a „letisztult, mégis bohém” Felix étteremre az összesen 900 millióból felújított Ybl-palota épületében.
Pintér Máté banki hitel nélkül, 306 millió forintért kapta meg a jegybanki pénzből létrehozott Vízház Gasztronómia Zrt.-t.
Az éttermek nem fogadhatnak vendégeket, legfeljebb a megrendelt ételért lehet beugrani.
Éttermek nem lehetnek nyitva, a miniszter azt mondta, az elviteles ételére várt. De vele vártak az Alapjogokért Központ vezetői is. Távozóban lefotózták a minisztert, akinek a kezében nem volt elviteles csomag.